Hvortil sendes mine fakturaer?
Fakturaer udsender vi altid til den e-mail-adresse, som vi har stående under kontaktoplysningerne for dit kundenummer, medmindre du har oplyst et EAN og aftalt levering af fakturaer dertil.
Vi sender aldrig fakturaer med posten, men hvis det bliver nødvendigt at rykke for en betaling, vil du modtage en fakturakopi med posten.
Selve fakturaen vil være vedhæftet som en PDF-fil, og den kan åbnes i f.eks. Adobe Reader.
Hvad betaler jeg for?
Det er altid specificeret på din faktura, hvad den dækker – herunder domænenavnet, hvis den dækker et bestemt domæne. Vi tilbyder dog services, som dækker samtlige domæner for din konto. Her er domænerne ikke specificeret, men du kan via Mit Netsite altid se en oversigt over dine domæner.
På fakturaer for fornyelse af abonnementer, vil der ligeledes være specificeret, hvilken periode opkrævningen dækker.
På vores produktsider kan du læse mere om vores produkter og hvad ydelserne omfatter.
Hvornår skal fakturaen senest betales?
Alle vores fakturaer udstedes som standard med en 14 dages betalingsfrist. Har du behov for længere betalingsfrist, skal det aftales med vores bogholderi.
Overholdes betalingsfristen ikke, sender vi dig en rykker. Tilmeld dig gerne gratis til Betalingsservice, så du automatisk får betalt til tiden. Du vil stadig få fakturaen på e-mail, men den betales blot via Betalingsservice.
Hvordan betaler jeg fakturaen?
På vores fakturaer er der en indbetalingskode, som skal benyttes til at betale fakturaen i din netbank. Men betaling kan også ske direkte på Mit Netsite, hvor den aktuelle saldo for dit kundenummer kan betales med Dankort, VISA eller MasterCard.
Ønsker du at betale fra udlandet, beder vi dig benytte muligheden for kortbetaling på Mit Netsite.
Du har også mulighed for automatisk betaling via Betalingsservice. Det vil fremgå af fakturaen, hvis den betales via Betalingsservice. Gør der ikke det, skal du selv sørge for, at den bliver betalt til tiden.
Hvor finder en fakturakopi?
Har du mistet din faktura, kan du på Mit Netsite downloade dine fakturaer som PDF-filer.
Faktura på domæner sendes i god tid
Hvis ikke du er tilmeldt Betalingsservice, sender vi fakturer på domæner, i god tid (ca. 2 – 2.5 måned før fornyelse) – Så du har mulighed for at beslutte om domænet skal bruges fremadrettet. Der er mange som registrerer domæner med henblik på senere brug, men som så finder ud af at de ikke skal bruge det fremadrettet, og når vi så sender fakturaen i god tid, har man mulighed for at opsige i tide.
Det er vores erfaring, fra vores mange kunder, at fakturaer ønskes sendt i god tid, fremfor på et tidspunkt, hvor man ikke kan nå at opsige.
Derudover vi nødt til at sætte en forfaldsdato på fakturaen, og det er derfor op til dig som kunde, at tage en beslutning om du skal fortsætte med domænet eller ej, inden for de 14 dage til forfald, og når man har fået fakturaen.
Er du i tvivl om at du skal fortsætte med domænet, skal du bare betale fakturaen, og hvis du så senest 1 måned inden fornyelse, ikke ønsker at fortsætte med domænet alligevel, opsiger du det bare, og giver os besked herom.
Relaterede sider
Brug for hjælp?
- Chat –
- bogholderi@netsite.dk – Døgnet rundt
- +45 70 25 43 43
- Tweet til @netsite