Outlook finder du i din start-menu og/eller i Alle programmer under Microsoft Office.
Automatisk opsætning af din e-mail i Outlook
Guiden her tager udgangspunkt i version 2013 af Outlook, og forudsætter du bruger et af vores webhoteller.
- Klik på Filer oppe til venstre
- Klik på knappen Tilføj konto under Oplysninger.
- Indtast det navn (Dit navn) du ønsker at modtagere skal se når du sender dem en e-mail, din e-mail-adresse, og den tilhørende adgangskode to gange, som du har haft sat den via Mit Netsite. Klik på Næste.
Bemærk: Til spørgsmålet Vil du tillade, at dette websted konfigurerer serverindstillinger for…? svarer du Tillad.
- Er den automatiske opsætning succesfuld får du beskeden: “Din IMAP-mailkonto er konfigureret”.
Klik på Udfør og kom i gang med din e-mail-adresse i Outlook.
Bemærk: Hvis du f.eks. ønsker en POP3-opsætning af din e-mail-adresse skal sætte et flueben i ‘Rediger kontoindstillinger’ og klikke på ‘Næste’. I ‘Kontotype’ vælges ‘POP3’ i stedet for IMAP.
Derudover skal du klikke på ‘Flere indstillinger’ og under fanebladet ‘Server til udgående mail’ sætte et flueben i ‘Server til udgående post (SMTP) kræver godkendelse’, og under fanebladet ‘Avanceret’ skal du indtaste port 587 i stedet for 25 for den udgående mailserver.
Klik på ‘OK’ og ‘Udfør’ for at gemme POP3-opsætningen.
Relaterede sider
Brug for hjælp?
- Chat –
- support@netsite.dk – Døgnet rundt
- +45 70 25 43 43
- Tweet til @netsite