Hvis situationen er den, at du bruger en udgående mailserver fra f.eks. din internet- eller telefonudbyder, bør du skifte til vores, så du kan sende mails uafhængigt af hvilken internetforbindelse du er på, hvilket bla. er relevant når du er ude og rejse, men også så vi bedre kan yde dig support i forbindelse med levering af mails.
Følgende oplysninger er gældende for den udgående mailserver hos os:
Udgående mailserver (SMTP): smtp.netsite.dk
Udgående port (SMTP): 587
Bemærk: Den udgående mailserver kræver godkendelse, hvilket betyder der skal logges på den udgående mailserver med samme brugernavn og adgangskode som til den indgående.
Kryptering: Den udgående mailserver understøtter kryptering (STARTTLS). Det kan også hedde SSL, men STARTTLS skal vælges såfremt muligt.
Hvor mange e-mails kan jeg sende pr. dag?
Via smtp.netsite.dk kan der afsendes 1.500 e-mails pr. døgn, og der tælles løbende. Fra web-serveren er det 1.000 (uden godkendelse).
Dette loft er i princippet en del af spamfilteret, således, at hvis en konto misbruges, ved at en spammer kender login eller et sikkerhedshul i en hjemmeside, går det ikke ud over hele mailserverens rygte, som kan skade leveringen af mails generelt for vores kunder.
Jeg har ramt loftet – Hvad skal jeg gøre?
Et sådan loft er helt naturligt blandt professionelle udbydere af e-mail, men skal du have leveret tusinder af e-mails til f.eks. dine kunder i form af udsendelse af nyhedsbreve, bør du overveje at bruge tjenester som Mailchimp.
Relaterede sider
Brug for hjælp?
- Chat –
- support@netsite.dk – Døgnet rundt
- +45 70 25 43 43
- Tweet til @netsite