Mail-appen på iPhone/iPad
Når du har oprettet en e-mailadresse via netsite.app (dit kontrolpanel hos Netsite), kan den bruges i Mail-appen på en iPhone/iPad – Det gælder også hvis der allerede er opsat en eller flere e-mailadresser i Mail-appen.
Automatisk opsætning (Anbefalet)
Gå til webmail.netsite.dk/apple.php – Linket SKAL åbnes i Safari-browseren (appen med et kompas som ikon) på din iPhone/iPad, hvorefter du udfylder alle 3 felter og klikker på Hent opsætning.
Klik på Tillad til spørgsmålet "Webstedet forsøger at hente en konfigurationsbeskrivelse. Vil du tillade det?"
Du får så beskeden "Profil hentet" – VIGTIGT: Gå til appen Indstillinger (det grå tandhjul-ikon på din hjemmeskærm) for at fuldføre opsætningen.
I appen Indstillinger vil du nu i toppen af skærmen se et nyt punkt som hedder "Profil hentet" placeret lige under dit navn og Apple ID – Tryk på dette punkt.
Indtast login og serveroplysninger Tryk på Installer i oppe i højre hjørne på skærmen, indtast din iPhone-pinkode, klik på Installer igen (i bunden), og så OK i oppe i højre hjørne på skærmen.
Din e-mailadresse er hermed opsat i Mail-appen og du kan begynde at bruge den.
Manuel opsætning
Vi anbefaler at du blot bruger den automatisk opsætning, som de fleste af vores kunder har succes med og er glade for, men du kan også opsætte din e-mailadresse manuelt i Mail-appen og i den forbindelse skal du bruge vores serveroplysninger.
Postkassehandlinger
Tidligere kunne man manuelt vælge mapper på serveren (Sendt, Slettet, Kladder, Arkiv osv.) under Avanceret → Postkassehandlinger, og telefonen huskede dette valg. I nyere versioner af iOS forsøger Mail-appen i stedet automatisk at “mappe” de korrekte IMAP-mapper ud fra standardnavne (fx Sent, Trash, Drafts).
Dvs. hvis du prøver at ændre væk fra de mapper som er valgte, og ikke bruger præcis de navne Apple forventer, vil Mail-appen ofte skifte tilbage til det, den selv vurderer er den rigtige mappe.