Ændring af navneservere

Vi oplever af og til, at vores kunders domæner får ændret navneservere væk fra vores. Dette sker typisk i forbindelse med lanceringen af en ny hjemmeside. Desværre oplever vi også, at udvikleren af den nye hjemmeside ikke altid er opmærksom på, at du bruger e-mail gennem os.

Når navneserverne ændres uden at tage hensyn til din eksisterende e-mail-løsning, kan det betyde, at din e-mail holder op med at fungere. Du mister adgangen til gamle mails, og funktioner såsom webmail kan pludselig se anderledes ud eller virke på en anden måde end du er vant til.

Anbefalet

Vi anbefaler derfor altid, at du sørger for, at den ansvarlige udvikler tager hensyn til din e-mail-løsning, før ændring af domænets navneservere bliver gennemført.

Du kan sagtens beholde Netsite som udbyder af din e-mail, selvom din hjemmeside skal placeres et andet sted. I mange tilfælde kan vi faktisk også tilbyde hosting af din nye hjemmeside hos os, så du undgår at dele tingene op. Hvis du eller din udvikler har spørgsmål eller behov for afklaring, er I meget velkomne til at kontakte os direkte.

Hvordan ændrer jeg navneservere for et domæne?

  1. Log på https://netsite.app

  2. Under Domæner (i venstre-menuen) klikker du på dropdown-menuen ud for domænet og punktet Ændre navneservere.

  3. I feltet Ny navneserver, indtastes blot en af navneserverne der skal ændres til, og der klikkes på Gem.

Bemærk

Domænet skal være konfigureres på de nye navneservere, før ændringen her kan implementeres. Derudover kan der gå 24 timer, før ændring af navneservere opdages rundt omkring på nettet.

Netsite Support
Hej, hvad kan jeg hjælpe dig med?