Ændring af navneservere
Af og til ser vi at vores kunders domæner får ændret navneservere væk fra vores, og oftest er det i forbindelse med en ny hjemmeside, men udvikleren af den nye hjemmeside har ikke taget højde for, at du bruger e-mail hos os, og ændringen af navneserverne, medfører derfor at e-mail på domænet stopper med at virke, at gamle mails ikke længere kan ses, og at f.eks. webmailen er anderledes end hos os.
Anbefalet
Undgå for din egen skyld at få ændret navneserverne, hvis ikke du er fuldstændig klar over om der er styr på overgangen i forhold til e-mail og/eller hjemmeside.
Du kan sagtens beholde Netsite til din e-mail, selvom din hjemmeside skal ligge et andet sted. I mange tilfælde, kan din nye hjemmeside sikkert også placeres på platformen hos os, og der er ingen grund til at det bliver delt op. Bed eventuelt din udvikler om at tage direkte kontakt til os, hvis der er spørgsmål til dette.
Hvordan ændrer jeg navneservere for et domæne?
Log på https://netsite.app
Under Domæner (i venstre-menuen) klikker du på dropdown-menuen ud for domænet og punktet Ændre navneservere.
I feltet Ny navneserver, indtastes blot en af navneserverne der skal ændres til, og der klikkes på Gem.
Bemærk
Domænet skal være konfigureres på de nye navneservere, før ændringen her kan implementeres. Derudover kan der gå 24 timer, før ændring af navneservere opdages rundt omkring på nettet.