I løbet af sommeren introduceres følgende tiltag, som vi går i dybden med, i dette blogindlæg.
I dette blogindlæg
Nyt kontrolpanel gøres klar til test
Vi har igennem længere tid ønsket at forbedre vores selvbetjening/kontrolpanel, Mit Netsite, og gør nu klar til åbne for test af beta versionen (senest 1. august 2022), og som fremadrettet bliver kaldt netsite.app, og bruger domæne-endelsen .app.
Det flytter kontrolpanelet ud på eget domæne, hvor en frontend er bygget op omkring vores platforms API (nyt), og konceptet giver os langt bedre udviklingsmuligheder, så du som kunde/webudvikler, vil se mere løbende udvikling af selve kontrolpanelet, end hidtil. Når versionen afslutter sit beta-stadie, bliver arbejdet særligt fokuseret på at integrere vores plan for partnere/webudviklere, som bruger vores platform/placere deres kunder på vores platform, samt øget brugervenlighed.
I den næste version af Mit Netsite (netsite.app), har fokus været på at skabe et optimalt overblik over ens domæner, e-mailadresser, hjemmesider, databaser, DNS, osv., som det allerførste når man er logget på – Dernæst har fokus været på at skabe færre klik, i forhold til at komme til handling.
Og så introducerer vi nye features som flere sprog (Engelsk til at starte med), 2FA, mulighed for at sende faktura-kopi til en specifik adresse, samt en aktivitets-log, og deling af din konto med brugere, f.eks. eksterne udviklere, eller andre medarbejdere.
Vi ser også frem mod flere automatiseringer, så som automatisk kortbetaling, mulighed for automatisk gendannelse fra backup (Medium- og Largesite), og en lang række andre features, vi vil komme ind på – Vores DNS Service ser, med lanceringen af netsite.app, også ind i en fremtid med nye features.
Udbygning af infrastruktur
Vi udvider vores engagement hos Interxion, og har nu kapacitet/ressourcer i 2 af deres datacentre i Ballerup. Det betyder bl.a. at vi kan tildele mere webplads til vores webhoteller, som kommer Medium- og Largesitet tilgode, hvilke også får flere databaser. Udover at det giver os mere fysisk plads til servere og netværksudstyr, giver det også fleksibilitet i vores infrastruktur, og er med til at øge stabiliteten – De flere ressourcer er gældende dags dato:
Smallsite | Mediumsite | Largesite |
---|---|---|
2 GB webplads | ||
1 database |
Se vores webhoteller og sammenligning.
Opdaterede priser for webhoteller
For første gang siden de blev lanceret, justerer vi nu priserne på vores webhoteller – Sidst vi fordoblede e-mailpladsen til vores webhoteller (i 2020), talte vi om de stabile og gennemsigtige priser vi har haft på vores webhoteller gennem tiden.
Vi har løbende udvidet vores platform med features, ressourcer, ydeevne og sikkerhed, og formået at holde priserne stabile. Siden slutningen af 2020 har vi dog set øgede omkostninger “over hele linjen”, og særligt udgifter strøm og hardware, har været mærkbare højere, ligesom at en højere dollarkurs også påvirker vores forretning.
Vi introducerer derfor, sammen med udbygningen af vores infrastruktur og nye kontrolpanel, nye priser for vores webhoteller:
Smallsite | Mediumsite | Largesite |
---|---|---|
Det gælder dags dato for alle nye oprettelser, men for fornyelser, gælder priserne først fra 1/7 2022 – Alle andre priser, såsom ekstra plads, er uændrede – Se altid gerne vores prisliste.
Det er fortsat Netsites mission, at levere højkvalitetsprodukter, indenfor driftsikker og brugervenlig Linux-hosting, til priser hvor alle kan være med – Det er fortsat under omkring 2 kroner om dagen, for vores mindste pakke.
Når vi taler om højkvalitetsprodukter indenfor hosting, handler det for os om graden af platform sikkerhed, drift og ydeevne, samt kvaliteten af support og tilgængeligheden af denne. Og i alle disse facetter, ligger Netsite i top.
I vores infrastruktur, i et af Danmarks bedste datacentre, bruges primært servere og netværksudstyr fra HPE og Juniper, begge anerkendte producenter. Herfra er vi forbundet til internettet med flere transitforbindelser (Arelion + Core-Backbone), og peering med vigtige netværk.
Vi direkte tilgængelige for dig som kunde, på chat, telefon og e-mail, og det er muligt for os at opbygge oprigtige relationer til vores kunder og udviklere, med højt til loftet og velvilje til at løse problemer ved første henvendelse. Der er ingen lang IVR eller en chatbot du skal igennem, og du får fat på medarbejdere med lang og dyb erfaring.
Markedsmæssigt er vores priser forsat på et mellemstadie – Det skal siges, at Netsite aldrig har haft et koncept om at levere den billigste hosting, men den bedste – Vi skilter ej heller med en intropris på vores webhoteller, men hvor den egentlig fornyelsespris skrives med småt, og så er 400 til 500% højere end man lige kan læse sig til.
Hvis justeringerne til vores webhotel-priser giver anledning til spørgsmål, eller udfordringer for dig, kan du tage kontakt til salg@netsite.dk.